Alla inlägg den 19 december 2009

Av hiw - 19 december 2009 16:15

Varje gång någon nämner Etik och moral kommer jag genast att tänka på en gamal vän till mig. Hela världen avskyr just nu för det han gjorde. Det han gjorde är fruktansvärt. Han har efter att han blev häktad fått en diagnos att han är psykisksjuk. Hans mor har faktiskt försökt få in sin son på psykvården sen han var tio år men har blivit nekad, det hela hade inte behövt hända!


Han har blivit utpekad på både Flashback och Existenz och personuppgifter om han och hans familj har kommit ut. Jag förstår verkligen inte hur folk tänker ibland. Droppen gick lite mamma ringde och frågade om det var han som var skyldig till brotten. Då hade den lokala tidningen gått ut med att han var tjugo, bodde i Lerum och är skådespelare. Tidnigarna gick efter ett tag ut med hans hela namn och bilder på han när han hade erkänt att han hade begått brotten som han var misstänkt för.


Hans liv är helt förstört även om han nu byter identitet och om han nu blir "botad" så hjälper ju inte det. Vart han än går så kommer någon känna igen honom. Jag har känt han sen jag gick i lågstatiet och han har alltid varit glad, omtänksam och rolig. Jag tycker verkligen synd om han att han gjorde det han gjorde men jag tycker även att tidningarna har gjort fel.


Källa


Mvh

Philip Rylander

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards